Kladdkakans dag

Hej måndag och kladdkakans dag.
Ja det är det tydligen idag. Men för mig hoppar vi det. Ska försöka äta mindre gosaer i veckan. Dessa lediga dagar och kvälls jobb dagar är svårast men ska fasen skärpa mig ( i alla fall till strax innan jul).
 
Min helvetes vecka är passerad. Med det menar jag att jag jobbade 6 arbetspass men på 7 dagar. Jag la visst mitt schema väldigt konstigt eller att de har ändrat mitt schema för att få det att gå ihop. Men nu jobbar jag bara 4 dagar denna vecka och senare en annan vecka jobbar jag 3. Underbart med andra ord! Så fick stå ut med den tuffa veckan. Sen gjorde det ju inte saken bättre att det var kaos på jobbet fredag och lördag. Men söndagen var lugnare och skönare.
 
Snön har även hittat hit till Oskarshamn. Vilket fint väder! Eller? Ja jag älskar snö och vinter. Men att snön kommer 6 november kanske inte var vad jag ville.... Men välkommen hit, du får mer än gärna vara kvar till mitten av februari nu. Jobbigt var det att köra hem från jobbet igår kväll Med sommardäck och snön som fallit hela dagen och blåst var inte det roligaste. Tig mig hem helskinnad även om det gick söligt.
 
En annan sak som jag har gjort idag är att jag har beställt en ny köksmöbel. tror jag skivit om det tidigare att vi höll på att kolla och leta men ämtligen har vi nu bestämt oss och beställt det. Så skönt och att det hinner komma innan jul är ju kanon med. Hoppas bara att den kommer passa in perfekt i köket nu och inte vara för stor och klumpig.
 
 

Kommentera här: