Redo för helgen

Vilken härlig ledig dag jag hade igår.
Startade dagen med mys frukost med min bättre hälft. Bananpankakor med hallon och kaffe. Satte mig sedan på bussen för att sedan möta mamma vid åleme22 och vi åkte vidare mot Kalmar. Vi gick en mysig promenad bort till maxi för att ta oss en kopp kaffe innan vi skulle handla lite lunch. Efter att vi fått med oss allt från maxi begav vi oss ut i regnet för att promenera bort till Ida. Där vi lunchade alla 3 ihop. Ida passade även på att göra i ordning mina ögonbryn och ge mig lite andra tips för min torra hud! Vi tig sedan bilen in till stan för ett par timmar i affärena alla 3. Jag lyckades hitta 1 par jeans, underkläder, inredning till köket, skönhetsgrejer och en tröja. en eftermiddags fika på espressohouse unnande vi oss. Efter en stund dök även min bror upp en kort sväng och tog en kaffe med oss innan han skulle avsluta sitt jobb pass.
Dagen gick så fort så plötsligt var mamma och jag tvugna att sätta oss på bussen för att komma hemmåt igen.
Hemma ordnade vi sedan en god middag ihop carl och jag! Kyckling. röstoi, beasås och sallad för att sedan slå oss ner i soffan för kvällen!
 
Fredag idag och nästan som en ledig dag... Börjar inte förrens 21:00 ikväll, för att sedan gå av imorgon bitti kl 07:00! Har inte gjort allt för mycket idag.. Tränade en stund här på förmiddagen, bäddad rent i sängen, sorterat och vikt in tvätt. Har unnat på mig 2 avsnitt av greys anatomy. Nu väntar jag mest på att killen ska komma hem från jobbet så vi kan gå en kortpromenad ihop och fixa det som saknas till tacosen för att jag sedan ska kunna vila en kort stund innan jobbet kallar.
 
 

Kommentera här: