Välkommnar helgen

Underbart att vakna upp på lördagmorgonen och känna sig utvilad. Ingen klocka som ringer och väcker en kl 05:25.
Att vakan bredvid min älskling är inte helt fel heller, ganska mysigt.
 
Dagens planer var till en början att vi skulle gå på stan en sväng, fika hos svärpäronen och bio ikväll. Men vädret visar idag regn och höstrusk. Så vi myste med gofrukost och nyhetsmorgon. Sen började jag att pyssla och plocka lite medans Carl satt sig vid matbordet och pluggade. Vi ska ej inte till stan, är ej sugen längre. Blir heller ingen bio ikväll då den visades ganska sent ikväll och vi var sugna på att gå mitt i veckan istället. Så vi har bjudit in 2 kompisar till kvällen för mat, vin och spel. Mycket mysigt! Även ska vi till svärpäronen i eftermiddag för att tränna dem och fika. En perfekt lördag helt enkelt!
 
Vardagen som gått har gått bra med mina 3 jobbar dagar men det har varit sjukt mycket att göra. Igår en kort stund höll jag på att bryta ihop när jag skulle ta alla patienterna som kom fast jag redan hade fullt på min sida... Men det var bara att andas och att fundera ut en bättre plan som vi gjorde jag och en arbetskamrat. att flytta 1 patient till ett annat rum så tog jag 2 nya patienter istället för 3 och den andra modulen fick ta 1. Som tur var igår så var vi 4 sköterskor istället för 2 eller 3 på dagen vilket är lyxigt så jag som hade mycket på min sida fick mycket bra hjälp och vi hjälpte även den andra kollegan i hennes modul.
 
Jag tackade nej denna helg till extra pass då jag som tidigare sagt jobbat 3 helger i rad och behövde en ledig. Men ska ta ett extra pass nästa helg i stället på söndagen! Det kan faktiskt bli ganska bra!
 
Men nu åter till plockandet och kanske en dusch innan vi ska bege oss till svärpäronen och sedan handling så vi kan bjuda på någon god middag ikväll.
 
 

Kommentera här: