Varför går tiden så fort

Söndag kväll och snart är det dags att krypa ner i sängen för att sova x antal timmar.
Helgen går allt för fort. Känndes helt underbart att få vara ledig på helgen som alla andra. Det var för länge sen jag hade denna kännsla.
 
Lördags kvällen och dagen blev sen helt perfekt. Vinn, spel och super god mat. Kul att testa ny mat med. Recept kanske jag kan bjuda er på imorgon.
Skönt att få vakna utvilad utan att klockan ringde och man kunde sova till 9. Fixade sedan ägg, bacon och kaffe till frukost i soffan med nyhetsmorgon. Sedan begav mig oss mot hjortberget som det heter som är en skid anläggning här i stan. Där ordnar de tipspromenader på söndagar. Det är så härligt att kunna gå en runda på ca 3 km och få lite kunskap och frågor på vägen. Vägen som man går är också så väldigt mysig. Hus, åkrar, träd i olika färger, herrgårdar och djur. Efter kan man även köpa fika. Idag slog vi till med en bit kladdkaka och kaffe. Men kan annars rekomendera deras våfflor. Jag lyckades idag ha 11 rätt av 12! Jag blev tilslut 2 idagen tipspromenad då min svärmor vann som också hade 11 rätt men gissade närmare på utslagningsfrågan än mig.
 
Mycket mer konop har vi inte gjort här hemma. Haft tvätt tid, slängt kartonger och skräp vid återvinningen och unnat oss pizza i soffan med film.
 
Veckan som kommer är en 5 dags vecka på jobbet måndag till fredag men som kan bli en 6 dagars vecka med ett jobb pass på söndag! Hoppas på kvall eller övertid! pengar på det!
Men nu ska jag krypa ner i sängen med en ny bok och njuta av timmarna som är kvar av helgen!
 
kram på er! <3
 

Kommentera här: