Ny vecka

Ny veckan, redan tisdag och ledig dag.
Jobb helgen är slut och idag har jag ledigt. Vi brukar jobba även måndagar en dagtur när man har jobbat helgen. Sen har man oftast ledigt Tisdagar eller Onsdagar. beroende på hur många dagar man vill jobba på rad eller hur mkt folk det finns på de andra passen.
 
Måndagen på jobbet gick i 100% fart. Mycket att göra efter att vi rondat klart. Ändå så glömmer man något litet so man kanske skulle ha gjort. men har man fler patienter mot vad man borde haft kan man inte göra mer än sitt bästa.
Efter jobbet drog jag iväg till gymmet. idag stod det löpning på schemat. Vill inte löpa ute nu för att råka ut för något om det är halt.
 
Ett Av mina mål detta år är att klara av MILEN. Därför har jag denna vecka nu börjat löpningen igen efter några veckors uppehåll.
Schemat just nu fram till slutet av februari är att jag minst 1gång i veckan ska löpa 3 km. Sen i Mars öka till att löpa 2 ggr i veckan och då öka till 3,5km eller 4 km. För att sedan stegra.
Men egentligen tycker jag inte om att springa på gymmet. Det är inte samma sak som att springa ute samt att jag känner av mitt knä mer av att springa på bandet på gymmet än ute.
 
Idag tisdag har jag inte mkt planer för min lediga dag utan det blir lite små plock. Ska träna något, antingen gå en lång promenad eller köra ett pass framför tv samt en kortare promenad. Vi får se vad dagen mer har att bjuda på.
 
Hittade en flera år gammal bild.

Kommentera här: