Jobb helgen är över

Jobb natts helgen är nu över. eller igår rättare sagt.
Att jobba natt helg det vill säga 3 nätter och gå av måndag morgon är lite jobbigare än att jobba 2 nätter men i veckan. På helgen är det flesta lediga och då sovar man eller jobbar. Man har ju några timmar man är vaken men många sömn timmar.  Att jobba 10 timmars pass på natten tar lite mer på en med än 8 som dagpassen är på.
 
Han inte med mycket i helgen men han åka en sväng till kalmar för att träffa några av tjej kompisarna. vi åt och lagade mat ihop innan jag var tvungen att dra hemmåt i regnvödret mot jobbet. Mycket trevligt och vi hade massa att prata om. blir väl så när vi ses aldreles för sällan. Beror väl också på att vi inte bor närmare varandra och har olika jobb och tider.
I går när jag vaknade var jag så trött, men tog tag i livet och hoppade upp ur sängen gjorde mig lite frukost och sen dök mamma upp. vi pratade en stund innan vi gick ut och gick en kortis. Eller rättare sagt vi gick in till stan. Handlade lite smått och gått och fick med oss lite fika hem.
Kvällen var sen lugn i soffan och ett sväng i badet innan det var dags att äntligen få krypa ner i sängen på kvällen och bredvid pojkvännen.
 
Sov nog inte jätte bra inatt då jag var så sjukt trött i kroppen och i huvudet att jag vaknade till och från och inte orkade gå upp. när klockan sen visade 10 tog jag mig i kragen och gick upp. Sen har dagen inte bestått av massa saker. har spenderat lite mer tid i sängen, på börjat stryk högen, damsugit i köket och fått i mig lunch.
Strax ska jag se om inte jag kan få mig lite eftermiddags kaffe. Får se sen vad kvällen har att erbjuda.
 

Kommentera här: