Helgen är över

Som rubriken talar är det nu måndag och ny vecka. En vecka med nya möjligheter.
Min vecka kommer mest bestå utan jobb. Det är en tuff vecka med 6 dagars arbete. Endast ledig imorgon.
NI kanske tänker att ja men det är okej. Men jag har precis jobbet en lång helg och ska jobba ytterligare en jobb helg. Jag jobbar nu 3 helger på raden, en kort och två långa. Blev blev lite konstigt med schema läggningen dessa veckor. Visst det är jag själv som har lagt det så men det fanns ingen annan lösning när man ska jobba 2 helger på 5 veckor och de inte vill att man ska ta semester på sin jobbar helg utan de finns andra helger man kan jobba på.
Däremot är det faktiskt skillnad på att jobba helg och vardag. Det är mer att göra och mer rull på att under vardagen. Helgerna kan vara liter lugnare och slappare. Dels för att det inte är samma folk, läkare och dyligt. Även patienterna vill ha det lungt och skönt när det är helg.
 
Jag är fotfarande lite smått förkyld så kanske ingen hård träning denna vecka. Har i alla fall unnat mig en pw till och från affären med en extra runda. Att cykla till och från jobber räknas typ inte. Men promander är ju bra även om man har lite av förkylningen kvar. Bara man inte blir allt för anfådd. Får hoppas på bra väder imorgon under min lediga dag att jag kan njuta redigt ordentligt.
 
 

Kommentera här: