Mitt löpår

Detta år har min löpning och träning tagit mer språng.
Träningen har alltid varit mitt liv. Älskar allt som har med träning att göra, Speciellt fotboll. Sedan mina knä operationer kan jag inte längre utöva fotboll som jag vill. Efter allt rebah så har jag mer blivit intresserad av att bli en bättre löpare. Se hur långt jag klara eller dyligt. Har ju alltid löpt på fotbolls planen men det är inte alls samma sak att göra det utanför en grön plan.
 
I början på året satt jag upp ett mål till nästa år 2017 att springa milen i Midnatsloppet.
Så för några veckor sedan bokade jag mig en plats i Stockholm den 19 Augusti för midnatsloppet!
 
Under året har jag genomfört 3 olika lopp.
Högsbyloppet vilket jag då valde 3 km på ca 17 - 18 min.
Magganloppet 5 km på 25-26 minuter
Nattloppet 5 km på 27-28minuter.
 
Innan har jag kanske bara varit med 1 ett lopp men att köra 3 samma år är kul och inspirerande. Ibland handlar inte allt om att för bättre tider utan att kroppen också ska hålla. Jag är nöjd och lycklig över detta. Vi höjer ribban till nästa år!
Första steget i min träning blir att få in både rehab med muskelträning och löparträning. varierande träning för kroppen så att jag ej sliter ut något. Jga måste även komma upp i att prova springa 1 mil innan jag utför mitt lopp och då handlar det inte om någon tid. tar det 2 timmar för der göra det! då kan jag bara lära mig och sänka tiden till nästa gång!
 
Det kanske  blir ytterligare ett lopp iår. Funderar på att vara med på värdens barn lopp den 8 oktober. det är vca 4,5 km. Men har inte tränat löpning sedan den 27 augusti och har ej tränat direkt sedan dess. Har öven en förkylning  i kroppen som ej vill släppa så det återstår att se.
 
Vad jag har mer för lopp inplanerat nästa år då? Jag tänker mig att springa högsbyloppet om det arrangeras iår igen. Ska då öka distansen till 6 km för att få liter mer km i benen. Men det brukar vara bra att ta en lägre didstans tidigt på säsongen. Wings for life är ett annat lopp som jag är sugen på att springa, skulle vara sjukt kul att springa över bron. Magganloppet igen för att det är ett kul och roligt lopp, sen gör jag det tilsammans med jobebt så det är lite spännade och trevligt. sen kommer det blir låter och Midnatsloppet! Spännande tid jag har framför mig.
 
Har ni tips och ider hur jag kan lägga upp träning eller dyligt så skriv gäna en kommentar om det! Alla trips mottages

Kommentera här: